بازاریابی ایمیلی چیست؟ درباره ایمیل مارکتینگ و کاربرد آن بیشتر بدانید

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ به تکنیکی از بازاریابی وب گفته میشود. این ابزار بسیار قدرتمند و متاسفانه در کشور ما کم کاربرد است. ایمیل مارکتینگ نوعی بازاریابی مستقیم و همچنین بازاریابی دیجیتال است که از ایمیل برای تبلیغ محصولات یا خدمات کسب و کار شما استفاده می کند.

پیکربند یک اتوماسیون حرفه ای ایمیلی جذاب می تواند به افزایش فروش، آپ سل و  کراس سل وب سایت شما کمک کند. توجه به ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی بخشی از از راه حل سئو نیز می تواند باشد.

چرا بازاریابی ایمیلی هنوز یک ابزار  جذاب است؟

ایمیل یک کانال بازاریابی نسبتا قدیمی است، در مقایسه با موارد جدیدتر مانند رسانه های اجتماعی، پیام کوتاه یا بازاریابی محتوا. شما می دانستید اولین کمپین ایمیل مارکتینگ در سال ۱۹۷۸ منتشر شد؟

این قدیمی بودن به این معنا نیست که ایمیل یک ابزار ضعیف و کم اثر است. ایمیل مارکتینگ در کنار فروش به سئو جذابیت سایت شما نیز کمک خواهد کرد.

در واقع، بازاریابی ایمیلی هنوز هم یکی از موثرترین استراتژی ها برای جذب مشتریان است، چه یک ابر شرکت تجاری باشید و یا یک کسب و کار کوچک.

امروزه تقریباً ۴.۳ میلیارد نفر در سراسر جهان از ایمیل استفاده می کنند. ما انتظار داریم این عدد در چند سال آینده افزایش یابد قابل توجهی داشته باشد. ایمیل همچنین بازگشت سرمایه زیادی را ایجاد می کند.

بر اساس یک مطالعه و پژوهش دقیقی که توسط وب سایت HubSpot در ایالات متحده انجام شد، کسب و کارها ۴۲ دلار به ازای ۱ دلاری که برای بازاریابی ایمیلی هزینه می کنند، بازگشت دارند. که به معنای بازگشت سرمایه ۴۲۰۰ درصدی است.

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست و چه کاربردی دارد و چطور کا می کند

بازاریابی ایمیلی چگونه کار می کند؟

حالا با جذابیت این تکنیک به خصوص آشنا شدیم، اما بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چگونه کار می کند؟ و اصلا باید چگونه آن را راه اندازی کرد؟ ما چارچوب کلی را در زیر تشریح کرده‌ایم.

یک بانک ایمیل جمع آوری کنید

ابتدا، کسب و کارها باید بانک ایمیل خود را ایجاد کنند. در سال های اخیر مشاهده شده که اغلب اقدام به خرید بانک های ایمیل یا شماره تماس می کنند. اما آیا این کار مفید خواهد بود؟ از نظر ما خیر. چرا که شما با هیچ یک از ایمیلهایی که خریداری می کنید ارتباطی نداشتید. البته وقتی ارتباطی نبوده تجربه کاربری هم کسب نشده. از همه مهم تر مشکلات حقوقی که ممکن است در آینده دامن گیر شما شود. از همین رو ایمیل های خریداری شده اغلب یک بار مصرف هستند و باعث دور ریز هزینه شما می شوند.

این مهم است که به جای خرید بانک ایمیل از اشخاص ثالث، فقط به مشتریانی که تجربه کاربری در وب سایت شما داشته اند و البته با رضایت ایمیل خود را در وب سایت شما ثبت کرده اند اتکا کنید. خرید یک لیست ایمیل اعتماد مشتری را از بین می برد، می تواند نام تجاری شما را به عنوان هرزنامه نشان دهد.

اینکه مشتریان برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنند، یک محتوای رمز دار را دانلود کنند (مثلاً یک کتاب الکترونیکی الکترونیکی)، یک محصول خریداری کنند و یا در خبرنامه وب سایتتان شرکت کنند، همگی نمونه هایی از نحوه تهیه لیست ایمیل هستند.

اهداف خود را برای بازاریابی ایمیلی مشخص کنید

در مرحله بعد از ایجاد بانک ایمیل، اهداف استراتژی بازاریابی ایمیلی خود را باید مشخص کنید. زیرا هدف گذاری کمپین های ایمیلی شما را موثر تر و کاربردی تر می کند.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید آگاهی یا علاقه‌مندی به برند را در مورد محتوای جدید یا اعلامیه‌های محصول ایجاد کنید، شاید یک خبرنامه بهترین قالب باشد. یا اگر می‌خواهید دوباره مشتریان را جذب کنید و نرخ تبدیل را افزایش دهید  و یا آنها را تشویق به خرید بیشتر کنید، می‌توانید ایمیل‌های یادآوری را برای افرادی که از خریدشان منصرف شده یا سبد خریدشان را رها کرده اند امتحان کنید.

یک ارائه دهنده خدمات ایمیل (ESP) را انتخاب کنید

در مرحله بعد، مشاغل باید یک ارائه دهنده خدمات ایمیل (ESP) را برای کمک به ایجاد و ارسال کمپین های ایمیل انتخاب کنند. در سیستم های مدیریت محتوا و خصوصا وردپرس که امروزه تقریبا اکثریت وب سایت های وب را در اختیار دارد، سرویس های قدرتمندی مانند Mailchimp و newslater که البته در مورد اول یعنی میلچیمپ متاسفانه بدلیل تحریم امکان دریافت api وجود ندارد. (برای انتخاب ESP مناسب برای کسب و کار خود، مهم است که اندازه لیست مخاطبین خود، سهولت استفاده از آن و میزان ادغام آن با سایر ابزارها و برنامه های موجود در سیستم مدیریت محتوای (وردپرس، جوملا و …) خود را در نظر بگیرید.)

کمپین های ایمیل را با شخصی سازی و آزمایش اصلاح کنید

از آنجا، می‌توانید با تقسیم‌بندی مشتریان خود به گروه‌های مختلف بر اساس ترجیحات، داده‌های جمعیت شناختی (به عنوان مثال عنوان شغل)، علایق نشان‌داده‌شده و/یا سابقه رفتاری، استراتژی ایمیل خود را تنظیم کنید. این به شما کمک می کند تا درک بهتری نسبت به اینکه کدام محتوا برای هر کاربر مرتبط است را به دست آورید.

همچنین، می‌توانید از آزمایش برای تکرار کمپین‌های ایمیلی و کسب بینش بیشتر استفاده کنید. (یک مکان عالی برای شروع آزمایش A/B خطوط موضوع ایمیل برای اندازه‌گیری تأثیر بر نرخ باز است.)

سوالات متداول

برخی از انواع مختلف کمپین های بازاریابی ایمیلی چیست؟

کمپین های مختلف بازاریابی ایمیلی متعددی برای انتخاب وجود دارد، اما چند نمونه عبارتند از:

  1. خبرنامه های هفتگی یا ماهانه
  2. درخواست های ورود
  3. کمپین های مشارکت مجدد
  4. کمپین های چرخه زندگی شخصی
  5. و بیشتر!

موثرترین نوع بازاریابی ایمیلی چیست؟

موثرترین کمپین های بازاریابی ایمیلی آنهایی هستند که شخصی سازی را در استراتژی خود گنجانده اند. و از نظر ظاهری و جذابیت بصری حرفی برای گفتن دارند.

در واقع، CTA های شخصی سازی شده در ایمیل ها ۲۰۲ درصد در تبدیل مشترکین بهتر نشان داده شده است. علاوه بر این، خطوط موضوع شخصی سازی شده ۵۰ درصد نرخ باز بالاتری را به همراه دارد.

چگونه می توانم یک استراتژی بازاریابی ایمیلی برای کسب و کار خود بسازم؟

ایجاد یک استراتژی بازاریابی ایمیلی برای هر کسب و کاری متفاوت است، اما به طور کلی از این چارچوب پیروی می کند:

  1. یک بانک ایمیل ایجاد می کنیم
  2. اهداف و معیارهای بازاریابی ایمیلی خود را مشخص می کنیم.
  3. یک ارائه دهنده خدمات ایمیل (ESP) سازگار انتخاب می کنیم.
  4. مشتریان را بر اساس شخصیت، هدف، سابقه رفتاری و غیره تقسیم بندی می کنیم.
  5. محتوای ایمیل را بر اساس اطلاعات مشتری شخصی سازی می کنیم.
  6. خطوط موضوع، محتوای ایمیل و غیره را آزمایش کنید تا استراتژی‌ها را با بینش‌های مبتنی بر داده اصلاح کنید.

میز راهنما : https://portalium.ir/helpdesk/

منبع : https://segment.com/

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *