بک لینک چیست آیا خرید لینک رتبه سئو را کاهش می دهد؟

در این که خرید بک لینک رتبه سئو را کاهش میدهد و منجر به جریمه شدن وب سایت شما خواهد شد شکی نیست. البته راه های وجود دارد که از گزند جریمه های گوگل در امان بود. خرید بک لینک از نگاه گوگل کار اخلاقی نیست و گوگل ترجیح می دهد شما لینک هایتان به صورت ارگانیک و توسط کاربرانتان ایجاد شود. با این حال راه های وجود دارد که این محدودیت را کاهش می دهد و این اجازه را به شما می دهد که از وب سایت هایی که پلتفرم خرید لینک هستند بک لینک تهیه کنید. هر چند ما در پورتالیوم بهیچ وجه استفاده از بک لینک پولی را راهکار مفییدی نمی دانیم.

بک لینک چیست و چه معنایی دارد

قبل از هر چیز باید درک کنیم به چه نوع لینکی و اصلا به چه چیزی بک لینک گفته می شود. به هر نوع لینک چه به صورت تصویر، متن و … که از یک وب سایت خارج از سرور وب سایت شما به سایتتان ارجاع شود بک لینک می گویند. به زبان ساده هر ساتی غیر از وب سایت شما محتوایی را با لینک یکی از صفحات با پست های شما قرار دهد به آن بک لینک می گوییم. بک لینک یکی از فاکتور های مهم در رتبه بندی وب سایت ها از نظر سئو است. با اینکه هرگز گوگل و سایر موتور های جستجو هرگز قوانین مکتوبی را تایید نکرده اند اما همیشه در دستور العمل های سئو خود بر اهمیت بک لینک مفید تاکید می کنند.

لینک سازی چیست؟ (لینک بیلدینگ)

فرایندیست که منجر به ایجاد لینک های ارجاعی به وب سایت شما از طریق سایت ها و پلتفرم های دیگر بشود. در بخش بک لینک و سوشیال مدیا سایر پلتفرم ها را توضیح خواهیم داد. این فرایند می تواند شیوه ها و تکنیک های مختلفی داشته داشته باشد. از ریپورتاژ آگهی های پولی معتبر گرفته تا کمپین های خاص تبلیغاتی مانند بازاریابی ویروسی و یا بازاریابی مویرگی.

چه بک لینکی مفید است؟

شاید جمله ارگانیک بودن را بارها از سئو کاران شنیده باشید. ارگانیک بودن فرایند زمانی خواهد بود که بک لینک ها و محتوا خارج از وب سایت شما به صورت خودجوش و بدون دخالت مستقیم شما شکل گرفته باشد. اما آیا ارگانیک بودن همیشه مفید است؟ خیر!

بسیاری از وب سایت ها نا خواسته و نا دانسته در فهرست سیاه گوگل قرار میگیرند. فهرستی که دیده نمیشود اما وجود دارد. قطعا وجود لینک در وب سایتی که در لیست سیاه گوگل باشد چه ارگانیک و چه پولی مضر خواهد بود.

البته کار راحتی نیست تشخیص وب سایت های جریمه شده با وب سایت های عادی، اما یک وب مستر معمولا با آنالیز کلمات کلیدی آن وب سایت و همچنین تطبیق آنها با وضعیت SERP آن وب سایت به راحتی می فهمد که وب سایت جریمه شده یا خیر. با این حال یک وب مستر همواره وضعیت بک لینک ها را با ابزار هایی مانند ahrefs بررسی و وب سایت های منبع را بررسی و آنالیز می کند.

خرید بک لینک مضر است؟

گوگل و سایر موتورهای جستجو الگوی رفتاری وب سایت ها را بررسی می کند. و احتمالا بداند چه زمانی هنگام تایپ محتوای وبلاگتان آن نوشیدید😃!!!

از شوخی بگذریم! با توجه به بررسی الگوی رفتاری وب سایت ها گوگل خود را در مقام قاضی دادگاهی قرار می دهد که باید تصمیم بگبرد کدام محتوا ارزشمند است و کدام محتوا بی ارزش! این بررسی ها معمولا شامل ترافیک، زمان، موقعیت جغرافیایی، سیستم عامل، دیوایز ها و لینک های ورودی و خروجی، ویدیو ها، تصاویر و …

حالا شما به عنوان مالک یک وب سایت یک محتوای صد درصد ارگانیک و بی نقص در وب سایتتان ایجاد کردید. به پلتفرمی جهت تهیه بکلینک مراجعه می کنید و یک وب سایت مثلا با قدرت دامنه ۴۱ انتخاب می کنید. محتوای ایجاد شده را به عنوان محتوای مرجع انتخاب می کنید و پول بک لینک را پرداخت می کنید. بعد از حدود ۲ ساعت لینک شما در آن وب سایت قرار خواهد گرفت مثلا در ساید بار.

اگر شانس بیاورید آن وب سایت لینک پذیر در فهرست سیاه نباشد که اغلب هستند، شما یک ماه تا انقضای لینکتان فرصت دارید، بعد از یک ماه بی خبر می بینید ۲ روز از انقضای لینک شما گذشته و ترافیک قطع شده. چه معنای می تواند داشته باشد؟

آیا اصلا نمی توان لینک خرید؟

چرا می توان لینک خرید اما نه بدون برنامه. چهارچوب زیر را ببینید:

  • از وب سایت های بزرگ برای شروع استفاده نکنید
  • از وب سایت های کوچک در تعداد بالا استفاده کنید
  • سلامت وب سایت ها را به کمک یک وب مستر بررسی کنید
  • پیش از اتمام انقضا (در صورتی که لینک مقطعی باشد) آن را تمدید کنید
  • ترجیحا از ریپورتاژ استفاده کنید
  • قبلا در وب سایت خود ترافیک معقولی ایجاد کرده باشید
  • در صورت مشاهده رفتار عجیب در نتایج جستجو توسط گوگل خرید لینک جدید را متوقف کنید
  • رفتار منظمی در لینک سازی، تمدید، خرید جدید و … از خود نشان ندهید
  • از حداقل ممکن لینک پولی استفاده کنید

سایر پلتفرم های لینک سازی کدامند

این سوال بارها از من پرسیده شده است. که آیا شبکه های اجتماعی می توانند سکوی لینک سازی باشند؟ پاسخ هم بله و هم خیر است. شبکه های اجتماعی هم می توانند سکوی لینک سازی باشند اما نه با آن اثر که لینک سازی وب خواهد داشت. یکی از توصیه های معتبر سئو وجود سوشیال مدیا معتبر است که گوگل نیز آن را تایید می کند.

در انتخاب نوع شبکه اجتماعی بد نیست به این نکات دقت کنید:

اگر توسعه دهنده وب هستید از شبکه هایی مانند لینکدین در کنار سایر پلتفرم های فعلی خود استفاده کنید. اگر تولید کننده میز و صندلی و دکوراسیون هستید استفاده از پینترست بسیار مفید خواهد بود. شبکه های اجتماعی ویدیو نیز در کنار همه این ها می تواند مفید باشد.

به طور کلی شبکه های اجتماعی سکوهای مفیدی هستند اما نه به اندازه لینک سازی وب.

دیدگاه ما

اگر خیلی به تهیه لینک های خارجی علاقه مندید با توجه به توصیه های ما می توانید اقدام کنید. اما توصیه ما این است که فرایند لینک سازی را به عهده خود کاربران بگذارید و برای ترغیب آنها و اشتراک گذاری لینک های مد نظرتان از تکنیک های بازاریابی استفاده کنید. ترجیح ما استفاده نشدن و استفاده نکردن از خدمات لینک سازی پولیست خصوصا اگر به دنبال توسعه بلند مدت باشید.

پست پیشنهادی

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *